تکین وب | آموزش برنامه نویسی
تکین وب | آموزش برنامه نویسی

ایجاد pattern در فتوشاپ

۳ دی ۱۳۹۴

در برخی از تصاویر گرافیکی اگر دقت کرده باشید شاید متوجه طرح، اشکال یا خطوتی منظم شده باشید که به صورت پی در پی تکرار شده اند. برای مثال به شکل های زیر دفت کنید.

 

pattern_two       771ab1d1faf4dadb106c35ed402828ae(1)

این تصاویر نوعی پترن محسوب می شوند. اگر ما بخواهیم برای مثال برای پس زمینه یک تصویر بزرگ از پترن های بالا استفاده کنیم میتوانیم با کنار هم قرار دادن پترن ها شکل بزرگتری از این پترن بسازیم در واقع اشکال درون پترن مکمل یکدیگر هستند و اگر در کنار هم قرار بگیرند شکل وسیع تری از آن پترن را به نمایش در می آورند.

در برخی موارد طراحان وب نیز پس زمینه ی وب سایت ها را هم به صورت یک پترن قرار میدهند و با چیدمان آنها در کنار یکدیگر شکل زیبایی را به صفحات وب میدهند.

در فتوشاپ نیز میتوانیم پترن دلخواه خود را بسازیم ولی باید توجه داشته باشیم که هر چهار طرف تصویر ما مکمل طرف دیگر تصویر باشد.

شکل زیر یک پترن بسیار ساده ای هست که برای تمرین میتوانید در محیط فتوشاپ رسم نمایید

Picture1

بعد از اینکه پترن خود را ایجاد کردیم و یا اینکه پترن آماده خود را وارد فتوشاپ کردیم باید با کنار هم چیدن این پترن ها تصویر اصلی خود را کامل کنیم. برای این عمل یک روش ابتدایی کپی کردن این پترن و قرار دادن در جای مناسب است که اگر تصویر ما ابعاد بزرگی داشته باشد به هیچ وجه این روش عملی نخواهد بود و حتی در کیفیت تصویر ما نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

روش مناسبتر این است که ابتدا پترن مورد نظر را در فتوشاپ تعریف کنیم. و بعد با استفاده از امکانات فتوشاپ از پترن تعریف شده استفاده کنیم

برای تعریف پترن به صورت زیر اقدام کنید:

ابتدا پترن خود را در محیط فتوشاپ باز کرده و در منو Edit گزینه define pattern را انتخاب کنید و در پنجره باز شده ok را بزنید.

حال در تصویری که میخواهید پترن تعریف شده را استفاده کنید بروید و در قسمت منو Layer گزینه New Fill Layer و سپس pattern را بزنید.

ابتدا پنجره ای باز می شود برای تایید ایجاد لایه جدید در تصویر اصلی شما که شما گزینه ok را بزنید در پنجره ی بعدی پترنی را که تعریف کردید را انتخاب کنید و سپس ok را بزنید. خواهید دید که پترن مورد نظر شما کل تصویر شما را پوشانده است و جلوه ی مناسبی را به نمایان میگذارد.

درباره ی کمال قره جه لو

دیدگاه ها

دیدگاه خود را به ما بگویید.

کلیه ی حقوق مادی و معنوی مطالب متعلق به سایت تکین وب می باشد و کپی برداری و بازنشر آن بدون ذکر منبع کاری غیر حرفه ای و غیر اخلاقی و قابل پیگرد قانونی خواهد بود.
کانال تلگرام تکین وب