تکین وب | آموزش برنامه نویسی
تکین وب | آموزش برنامه نویسی

تفکر برنامه نویس های امروزی!

دسته بندی : متفرقه
۲۷ مرداد ۱۳۹۴

رشته ی تحصیلی ات نرم افزار که باشد یا به گونه ای سر کارت با برنامه نویسی و کامپیوتر باشد افراد زیادی را میبینی که انتظار برنامه نویس شدن را دارند، با طرز تفکر های متنوع، گاهی خنده ام میگیرد به این طرز تفکر ها و گاهی نیز شاید واهمه ی این را دارم که خود، مسیر برنامه نویس شدن را اشتباهی میروم.

برخی برنامه نویسی را فقط یک سرگرمی میدانند و به هیچ وجه به فکر درآمد زایی از این راه نیستند، افرادی را میبینم که جو برنامه نویسی در ایران را مقصر میدانند و اینطور استدلال میکنند که “یک برنامه نویس هر چقدر هم توانایی داشته باشد درخواست کننده ی نرم افزار سمت کسی میرود که ارزان کد میزند و به همین منوال بازار برنامه نویسی خراب میشود” و یا فردی را میبینم که برنامه نویسی حرفه ای را یک شق القمر میداند و توانایی های خود را بسیار پایین تر از این میبیند که به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شود در مقابل این تفکر ها افرادی خود را نابغه ی برنامه نویسی میدانند در حالی که شاید تنها فعالیت برنامه نویسی آنها کپی پست کرد کد های اماده و در نهایت اماده سازی یک برنامه دست و پا شکسته میباشد و اگر شما هم  سر و کاری با برنامه نویسی داشته باشید مطمئنا مورد های فراوانی را ملاحظه کرده اید.

اگر زندگی نامه ی استیو جابز را خوانده باشید حتما شیفته ی طرز تفکر او قرار گرفته اید، جابز برای هدف خود دنبال بهانه نبود و یا اینگونه فکر نمیکرد که با وجود شرکت موفقی همچون hp در آن زمان چگونه توانایی رقابت با آنها را دارد؟ تفکرات او با تفکرات دلاور مردان برنامه نویس ما فرسنگ ها فاصله دارد…

اصلا چرا استیو جابز؟؟ این روزها تلوزیون دم به دم این نرم افزار مترجم سخنگوی برنامه نویسان ایرانی را تبلیغ میکند. با یک حساب سر انگشتی میشود فهمید که چه درآمدی دارند!!!!!!! مطمئنا ایده های ناب این ها نهفته نخواهد بود و دوباره شاهد چنین کارهای از این تیم خواهیم بود. آیا این ها در بازار ایران فعالیت نمیکنند؟؟؟؟

شرکتی همانند شرکت آریا نیک نرم افزار های تحت وبی مینویسد که از لحاظ امنیتی در دنیا بی نظیر است آیا این ها همانند ما فکر کرده اند و به اینجا رسیده اند؟

موفقیت های بزرگ اهداف بزرگ میخواهد و مسلما بدون تلاش نمیتوانیم به آن نقطه برسیم!

این روز ها حتی اساتید دانشگاه ها که حیطه ی تخصصی آنها برنامه نویسی است تنها در آمد حاصل از تخصصشان همان حقوق دانشگاه میباشد که آن هم به صورت قراردادی است… خب شاگرد این گونه اساتید مشخص است که چه تفکری را دنبال میکنند.

واقعا اگر چنین تفکری داریم بهتر است دنبال استعداد های نفهته ی دیگر خود باشیم که شاید در عرصه های دیگر بتوانیم موفق باشیم هر چند که در هر زمینه ای و در هر فعالیتی تفکر های غلط باعث ناکامی ما میشود

پشت هر فرد موفقی تفکر موفقی نهفته است و برای موفق شدن نیاز به تجدید نظر در افکارمان را داریم.

بیاییم به این قضیه با تامل بیشتری نگاه کنیم شاید که با تغییر دیدگاه خود، شیوه ی زندگی خود را دگرگون سازیم…

درباره ی کمال قره جه لو

دیدگاه ها

دیدگاه خود را به ما بگویید.

کلیه ی حقوق مادی و معنوی مطالب متعلق به سایت تکین وب می باشد و کپی برداری و بازنشر آن بدون ذکر منبع کاری غیر حرفه ای و غیر اخلاقی و قابل پیگرد قانونی خواهد بود.
کانال تلگرام تکین وب